نحوه باز کردن گرفتگی ماسین ظرفشویی

 نحوه باز کردن گرفتگی ماشین ظرفشویی



تمام ظروف کثیف را تا جایی که می توانید تمیز و مرتب داخل ماشین ظرفشویی می چینید، در را می بندید، دکمه های مناسب را فشار می دهید و دور می شوید. بعدازظهر به آنجا برمی‌گردید تا لیوان مورد علاقه‌تان را بازیابی کنید و متوجه می‌شوید که ماشین ظرفشویی حوضچه‌ای از آب بدبو در کف وان دارد. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه گرفتگی ماشین ظرفشویی را به طور موثر و طبیعی باز کنید.


نه تنها این، ما نکاتی را برای جلوگیری از این اتفاق در آینده به شما ارائه خواهیم داد. ماشین ظرفشویی در مورد اختراعات آشپزخانه مورد علاقه بوده است. زمان کمتر تمیز کردن به معنای زمان بیشتری برای لذت بردن از زندگی برای انجام کاری که دوست داریم است.


هنگامی که ذرات غذا را بعد از اتمام چرخه شستشو در آب ایستاده در انتهای ماشین ظرفشویی خود ببینید، می تواند به سرعت تبدیل به یک بار شود. این مشکل می تواند ناشی از چند مشکل باشد، اما به طور کلی، این مشکل به دلیل باقی مانده های مواد غذایی است که تخلیه فاضلاب ماشین ظرفشویی را مسدود کرده است.


ممکن است در این شرایط چند واکنش زانو تند و منطقی داشته باشید. آنها ممکن است شامل ارجاع به ضمانت خانه شما، تماس با لوله کش، خواندن مجدد کتابچه راهنمای مالک ماشین ظرفشویی، تماس با تیپ پشتیبان ماشین ظرفشویی (این زمانی است که بچه های شما به کارتان می آیند) یا پوشیدن دستکش های لاستیکی شما باشد، اما محدود نمی شوند. خودتان مشکل را بررسی و رفع کنید.


فهرست مطالب

  • انسداد ماشین ظرفشویی را باز کنید
  • رفع گرفتگی زهکشی ماشین ظرفشویی
  • نحوه باز کردن شکاف هوای ماشین ظرفشویی
  • تمیز کردن زهکشی ماشین ظرفشویی
  • رفع گرفتگی آسان زهکشی ماشین ظرفشویی
  • نحوه باز کردن گرفتگی شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

با توجه به اینکه مشکل نسبتاً واضح گرفتگی فاضلاب است، توصیه می کنیم دستکش لاستیکی را بپوشید و به واشر نشان دهید که چگونه انجام می شود. هشدار منصفانه، ممکن است همچنان مجبور باشید تا زمانی که کار را به پایان برسانید، تیپ ماشین ظرفشویی را وارد کنید.


انسداد ماشین ظرفشویی را باز کنید

گرفتگی ماشین ظرفشویی می تواند در هر منطقه ای در طول مسیر تخلیه از جمله پمپ، مخزن، تخلیه سینک و شلنگ تخلیه رخ دهد. همچنین ممکن است نتیجه یک شیر تخلیه یا پروانه معیوب باشد.


قبل از اینکه پولی که به سختی به دست آورده اید را صرف هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی کنید، چندین چیز وجود دارد که می توانید در خانه امتحان کنید. ما فهرستی از دستور العمل ها و تکنیک های رفع گرفتگی ظرفشویی و همچنین نکاتی برای پیشگیری از گرفتگی ایجاد کرده ایم.


در حالی که پاک کننده های شیمیایی اغلب انسداد تخلیه ماشین ظرفشویی را برطرف می کنند، مواد تشکیل دهنده معمولا سمی هستند و بخارات مضر ایجاد می کنند و می توانند به لوله های شما آسیب برسانند. چرا به جای آن از یک درب بازکن طبیعی استفاده نکنید که از وسایل نظافت خانگی که احتمالاً قبلاً در خانه دارید استفاده نمی کند؟


رفع گرفتگی زهکشی ماشین ظرفشویی

هنگام باز کردن گرفتگی فاضلاب ماشین ظرفشویی باید چند نکته را بررسی کنید. اولین چیزی که باید بررسی کنید دفع زباله است. در بسیاری از موارد، آب ماشین ظرفشویی از طریق واحد دفع زباله تخلیه می شود.


اگر اینطور است، پس می‌خواهید مطمئن شوید که دفع پاک شده است. اگر نه تنها با ماشین ظرفشویی بلکه در دفع آن نیز مشکل دارید، ممکن است با تخلیه پشه ها نیز مشکل داشته باشید. راه حل های پاک کردن گرفتگی در سطل زباله و ماشین ظرفشویی نیز به شما کمک می کند تا یاد بگیرید چگونه از شر پشه های فاضلاب خلاص شوید و هر گونه بوی نامطبوع را از بین ببرید.


پاکسازی محل دفع زباله

با خاموش کردن کلید برق برای دفع زباله شروع کنید. از یک چراغ قوه برای بررسی داخل زباله در تخلیه سینک آشپزخانه استفاده کنید تا اشیاء بزرگی که ممکن است گیر کرده باشند را بررسی کنید. اگر مشکل به دلیل یک شی است، از انبردست برای برداشتن مورد استفاده کنید.


اگر سطل زباله با بقایای مواد غذایی مسدود شده است، می توانید تله را برای پاک کردن زباله تمیز کنید. تله p در زیر سینک آشپزخانه قرار دارد. یک سطل زیر تله قرار دهید تا مواد غذایی و اسفنجی را که ممکن است در حین پاک کردن آن بیرون بریزد، بگیرید.


مهره لغزش روی لوله را باز کنید و به آرامی لوله را آزاد کنید. در حالی که انتهای شلنگ روی سطل باز است، زباله ها را با دست از تله بیرون بکشید یا از پیچ گوشتی برای شل کردن اسلحه ای که می توانید به آن دسترسی پیدا کنید، استفاده کنید.


هنگامی که تا حد ممکن مواد گرفتگی را از بین بردید، شیر آشپزخانه را باز کنید. به آب اجازه دهید تا زهکشی سینک را از طریق لوله پایینی و داخل سطل بشویید تا هر گونه گرفتگی باقیمانده از بین برود.


نحوه باز کردن شکاف هوای ماشین ظرفشویی

شکاف هوا بخش مهمی از ماشین ظرفشویی است. در صورت گرفتگی، از تخلیه صحیح ماشین ظرفشویی جلوگیری می کند و در نتیجه به جای تخلیه ماشین ظرفشویی، ماشین ظرفشویی به داخل سینک تخلیه می شود.


تمیز کردن فاصله هوا در ماشین ظرفشویی DIY

با برداشتن شکاف هوای داخل کابینت سینک شروع کنید. برای انجام این کار، هنگام باز کردن پیچ ها، باید دستگاه شکاف هوا را نگه دارید. هر گونه گیره شلنگ و شلنگ تخلیه را بردارید و آنها را از زباله و ماشین ظرفشویی خارج کنید.


می توانید شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را با استفاده از سمپاش آشپزخانه بیرون بکشید و سپس آن را کنار بگذارید تا تخلیه شود. با شستن آب از طریق سوراخ های شکاف هوا شروع کنید. از یک اسفنج صابونی یا یک مسواک برای تمیز کردن زباله ها و تجمعات از داخل و اطراف شکاف هوا استفاده کنید.


شکاف هوا را با آب تمیز شستشو دهید. قبل از مونتاژ مجدد، واشرهای قدیمی شکاف هوا را با واشرهای جدید تعویض کنید. انجام این کار راهی ارزان برای اطمینان از اتصال خوب است.


با قرار دادن واشرهای جدید، شیلنگ ها و گیره ها را در موقعیت اصلی خود قرار دهید و مطمئن شوید که گیره های شلنگ را سفت کرده اید. هنگامی که همه چیز به جای درست خود برگشت و سفت شد، ماشین ظرفشویی را در یک چرخه بچرخانید تا مطمئن شوید که هیچ گونه پیچ خوردگی یا گرفتگی در خط تخلیه وجود ندارد.


تمیز کردن زهکشی ماشین ظرفشویی

هنگامی که فاضلاب ماشین ظرفشویی با زباله های مواد غذایی مسدود می شود، ظروف شما تمیز نمی شوند. این می تواند منجر به آلودگی متقاطع، باکتری و باقی مانده صابون روی ظروف شما شود.


این محلول تمیز کننده ماشین ظرفشویی خانگی نه تنها برای تمیز کردن فاضلاب ماشین ظرفشویی، بلکه برای تمیز کردن کل ماشین ظرفشویی نیز ایده آل است. هیچ چیز بهتر از یک درمان دوگانه نیست.


  • زهکشی ماشین ظرفشویی
  • 2 فنجان سرکه سفید
  • 1 فنجان جوش شیرین
  • 1/2 فنجان نمک
  • 1 فنجان سفید کننده
  • مسواک


اولین مرحله برای تمیز کردن فاضلاب ماشین ظرفشویی تخلیه ماشین ظرفشویی، جدا کردن قفسه های تمیز کننده و فیلتر ماشین ظرفشویی است. از مسواک و مقداری آب صابون برای تمیز کردن زهکشی که در پایین ماشین ظرفشویی قرار دارد استفاده کنید. از این فرصت برای تمیز کردن هرگونه کثیفی روی بازوی اسپری و داخل درب ماشین ظرفشویی استفاده کنید.


وان ماشین ظرفشویی را با آب داغ بشویید و فیلتر تخلیه را تعویض کنید. به ترتیب نمک، جوش شیرین و سرکه را در آبکش ماشین ظرفشویی بریزید. هنگامی که مخلوط سرکه و جوش شیرین از حباب زدن خارج شد، سفید کننده را در ظرف مواد شوینده بریزید، قفسه های ظروف را جایگزین کنید و ماشین ظرفشویی را در یک چرخه منظم روشن کنید.


رفع گرفتگی آسان زهکشی ماشین ظرفشویی

این روش ساده ترین و به صرفه ترین راه برای رفع گرفتگی ماشین ظرفشویی است. اینها برخی از همان موادی هستند که برای ساخت زبانه های ماشین ظرفشویی خانگی استفاده می شوند و هیچ تمیزکاری در آن وجود ندارد.


شما از قدرت سرکه و جوش شیرین برای ایجاد یک واکنش شیمیایی استفاده خواهید کرد که باعث شل شدن مواد غذایی در زهکشی ماشین ظرفشویی می شود. از این مواد ارزشمند به عنوان بخشی از شوینده ماشین ظرفشویی بدون بوراکس نیز استفاده کنید، که حتی روی کثیف ترین ظروف نیز به طور موثر عمل می کند.


  • رفع گرفتگی زهکشی آسان
  • 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید


قفسه های ماشین ظرفشویی را بردارید تا به راحتی به پایین ماشین ظرفشویی دسترسی داشته باشید. رنده یا فیلتر ماشین ظرفشویی را بردارید و جوش شیرین و سپس سرکه را مستقیماً در آبکش بریزید. این دو ماده بلافاصله با هم ترکیب می شوند و شروع به حباب زدن می کنند.


اجازه دهید حباب بزند و چند دقیقه کار خود را انجام دهد. آب داغ را در زهکشی بریزید تا لکه های شل شده از بین برود. فیلتر تخلیه را دوباره روی لوله تخلیه قرار دهید و قفسه های ماشین ظرفشویی را در آن قرار دهید.


به جای استفاده از سفید کننده سوزاننده که بسیاری از افراد برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن استفاده می کنند، به جای آن با سرکه و جوش شیرین ضدعفونی کنید. تخلیه ماشین ظرفشویی شما تمیز و شفاف خواهد بود و برای بار بعدی آماده می شود.


نحوه باز کردن گرفتگی شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

مواقعی وجود دارد که گرفتگی ماشین ظرفشویی به داخل شیلنگ تخلیه راه پیدا کرده است. در حالی که انجام این کار به آسانی رفع گرفتگی فاضلاب نیست، غیرممکن نیست. ابتدا دفترچه راهنمای مالک ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید، اما روش زیر برای اکثر دستگاه ها نسبتاً استاندارد است.


رفع گرفتگی شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

ماشین لباسشویی را از دیوار بیرون بکشید. ممکن است مجبور شوید پانل دسترسی پایین را با برداشتن چند پیچ ​​ابتدا بردارید. سیم برق و منبع آب را جدا کنید.


یک قطره چکه یا ظرف بزرگ و مسطح را در زیر اتصال شلنگ و قسمت انتهایی تخلیه سینک زباله قرار دهید تا نشت آب را بگیرید. شیلنگ ها را از ماشین ظرفشویی جدا کرده و با شل کردن گیره های شلنگ غرق شوید. شلنگ ها را از نظر پیچ خوردگی و ترک بررسی کنید.


اگر آسیب دیدید، اکنون زمان تعویض آنها است. شلنگ را به اطراف خم کنید تا هرگونه گرفتگی از بین برود و سپس از یک شلنگ باغچه برای شستشوی آب از طریق لوله استفاده کنید و مواد غذایی مسدود شده و زباله های ضایعات را آزاد کنید. اگر همچنان گرفتگی وجود دارد، می‌توانید از یک رخت آویز برای بررسی آرام داخل شلنگ در حالی که گرفتگی را شل می‌کنید، استفاده کنید.


پس از برداشتن گرفتگی، شیلنگ ها و گیره ها را دوباره وصل کنید، آب و منبع تغذیه را دوباره وصل کنید و ماشین ظرفشویی را به جای خود فشار دهید. واشر را در یک چرخه آزمایشی اجرا کنید تا مطمئن شوید که مشکل برطرف شده است.


در حین انجام کارهای بهسازی منزل، برخورد با دست اندازها در جاده بسیار رایج است. تماس با یک لوله کش گران قیمت برای مراقبت از ماشین ظرفشویی که تخلیه نمی کند ممکن است ضروری نباشد.


شما می توانید خودتان با چند ماده و ابزار مناسب از این موانع ساده مراقبت کنید. دانستن اینکه می‌توانید با این مسائل کنار بیایید و به تنهایی آنها را حل کنید، می‌تواند آرامش زیادی برای شما به همراه داشته باشد.


اگر ماشین ظرفشویی شما در حال تخلیه در سینک ظرفشویی است، ممکن است گرفتگی داشته باشید.  قبل از تماس با یک لوله کش، نکات رفع گرفتگی فاضلاب ماشین ظرفشویی DIY ما را امتحان کنید.  شلنگ تخلیه و شکاف هوا را با استفاده از پیچ گوشتی، آب داغ و رخت آویز باز کنید.  #بدون گرفتگی ماشین ظرفشویی #گرفتگی ماشین ظرفشویی

خوشحالیم که توانستیم نحوه باز کردن گرفتگی ماشین ظرفشویی را به شما نشان دهیم و امیدواریم نکات رفع گرفتگی ماشین ظرفشویی ما را با دوستان و خانواده خود در فیس بوک و پینترست به اشتراک بگذارید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

انسداد فاضلاب

لوله بازکنی خانگی